Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbrams, Sandra Schamroth; Russo, Michael P.
TitelLayering Literacies and Contemporary Learning
QuelleIn: Journal of Adolescent & Adult Literacy, 59 (2015) 2, S.131-135 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1081-3004
DOI10.1002/jaal.447
SchlagwörterAdolescents; Middle School Students; Multiple Literacies; Games; Public Libraries; Longitudinal Studies; Constructivism (Learning); New York
AbstractThis article explores how adolescents layer literacies in and outside school. Findings from a longitudinal study of gaming in a public library, as well as data related to the use of Portal 2 in a New York City middle school classroom, reveal how the students created, showcased, analyzed, and experimented with online and offline artifacts and knowledge. By examining the ways youths collaboratively and independently moved about their various practices, the authors not only address characteristics of contemporary learning but also call for flexible opportunities for agentive and layered meaning making. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent & Adult Literacy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: