Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRhoads, Robert A.; Camacho, Maria Sayil; Toven-Lindsey, Brit; Lozano, Jennifer Berdan
TitelThe Massive Open Online Course Movement, xMOOCs, and Faculty Labor
QuelleIn: Review of Higher Education, 38 (2015) 3, S.397-424 (28 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-5748
DOI10.1353/rhe.2015.0016
SchlagwörterOnline Courses; Large Group Instruction; Educational Technology; Technology Uses in Education; College Faculty; Social Theories; Neoliberalism; Teaching Conditions; Higher Education; Distance Education; Labor Market; Discourse Analysis; Educational History; Documentation; Content Analysis; Educational Policy; Reports; Journal Articles; Mass Media; Qualitative Research; Thematic Approach; Teacher Attitudes; Teacher Role
AbstractUsing critical discourse analysis, the authors examine a broad range of texts to make sense of the rise of the MOOC movement and implications for faculty work. Drawing on Braverman's labor process theory and critiques of neoliberalism, the authors highlight the role of xMOOCs in particular, focusing on challenges to faculty labor. They organize deductively driven findings into three key areas: 1) context for the rise of MOOCs; 2) xMOOCs and reshaping faculty labor; and 3) opposition arising from the professorate. Within these three categories they explore inductively driven findings generated by their analysis of over 200 texts. (As Provided).
AnmerkungenJohns Hopkins University Press. 2715 North Charles Street, Baltimore, MD 21218. Tel: 800-548-1784; Tel: 410-516-6987; Fax: 410-516-6968; e-mail: jlorder@jhupress.jhu.edu; Web site: http://www.press.jhu.edu/journals/subscribe.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Review of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: