Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLin, Angel M. Y.; Wu, Yanming
Titel"May I Speak Cantonese?"--Co-Constructing a Scientific Proof in an EFL Junior Secondary Science Classroom
QuelleIn: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 18 (2015) 3, S.289-305 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1367-0050
DOI10.1080/13670050.2014.988113
SchlagwörterEnglish (Second Language); Sino Tibetan Languages; Second Language Learning; Science Instruction; Teacher Student Relationship; Bilingual Education; Junior High School Students; Code Switching (Language); Discourse Analysis; Secondary School Teachers; Teaching Methods; Foreign Countries; Hong Kong
AbstractIn this paper, an excerpt of teacher-student interaction in an EFL junior secondary science classroom in Hong Kong is analysed using the conversation analytic method of sequential analysis. The fine-grained analysis reveals that in the teacher's effort to engage her students in the co-construction of a scientific proof, the students' familiar everyday discourses (e.g. students' examples and experiences as expressed in their familiar language) need to be allowed to play a significant role. It also shows how translanguaging can be well-coordinated with multimodal practices (using blackboard drawings, gestures) to facilitate students' meaning-making in the inquiry-based teacher-student dialogue. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Bilingual Education and Bilingualism" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: