Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorrison, Jennifer; Watson, Ginger S.; Morrison, Gary R.
TitelExploring the Redundancy Effect in Print-Based Instruction Containing Representations
QuelleIn: British Journal of Educational Technology, 46 (2015) 2, S.423-436 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0007-1013
DOI10.1111/bjet.12140
SchlagwörterRedundancy; Cognitive Processes; Difficulty Level; Questionnaires; Achievement Tests; Visual Aids; Science Instruction; Printed Materials
AbstractThe purpose of this study was to evaluate the effects of redundancy when learning from realistic science materials. Participants received instruction where redundancy was manipulated between text and diagrams with captions, text and diagrams, and text only. Participants reported levels of cognitive load, responded to questionnaire items and completed an achievement test. Findings indicated there were no significant differences in perceived mental effort between groups, though there were differences in experienced material difficulty. In contrast with the redundancy effect described by cognitive load theory, the manipulation of redundancy in lengthier text materials paired with diagrams did not affect performance on the achievement test. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British Journal of Educational Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: