Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMaschietto, Michela
TitelThe Arithmetical Machine Zero + 1 in Mathematics Laboratory: Instrumental Genesis and Semiotic Mediation
QuelleIn: International Journal of Science and Mathematics Education, 13 (2015) 1, S.121-144 (24 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1571-0068
DOI10.1007/s10763-013-9493-x
SchlagwörterMathematics Instruction; Elementary School Mathematics; Grade 3; Grade 4; Experiments; Semiotics; Laboratories; Arithmetic; Language Usage; Manipulative Materials; Teaching Methods
AbstractThis paper presents the analysis of two teaching experiments carried out in the context of the mathematics laboratory in a primary school (grades 3 and 4) with the use of the pascaline Zero + 1, an arithmetical machine. The teaching experiments are analysed by coordinating two theoretical frameworks, i.e. the instrumental approach and the Theory of Semiotic Mediation. The paper focuses on the analysis of the semiotic potential of the pascaline and students' instrumental genesis, on the functions of schemes and gestures of usage. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Science and Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: