Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYeh, Christine J.; Borrero, Noah E.; Tito, Patsy; Petaia, Lealaisalanoa Setu
TitelIntergenerational Stories and the "Othering" of Samoan Youth in Schools
QuelleIn: Urban Review: Issues and Ideas in Public Education, 46 (2014) 2, S.147-168 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0972
DOI10.1007/s11256-013-0249-2
SchlagwörterForeign Countries; Disadvantaged Youth; Cultural Capital; Older Adults; Social Bias; Inclusion; Cooperation; Field Studies; Content Analysis; Interviews; Qualitative Research; Samoa
AbstractThrough a critical cultural assets model, the authors use the methodological practices of collaboration, community site visits, document analysis, and interviews with cultural insiders to explore schools' continued rejection of academic belonging for people from "othered" communities. They explore the case of Samoan youth--a marginalized cultural group--to contest the shared belief that school-based citizenry is an educational impossibility. Interview data with Samoan elders is analyzed using Consensual Qualitative Research methods (Hill et al. in "Couns Psychol" 24(4):517-572, 1997). They present themes of cultural capacities and academic disconnection to imagine a school context for the integration of cultural assets for "othered" youth (Kliewer and Biklen in "Teach Coll Rec" 109(12):2579-2600, 2007; Kliewer et al. "American Educ Res Assoc J" 3(2):163-192, 2006). (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Review: Issues and Ideas in Public Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: