Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYang, Der-Ching; Huang, Ke-Lun
TitelAn Intervention Study on Mental Computation for Second Graders in Taiwan
QuelleIn: Journal of Educational Research, 107 (2014) 1, S.3-15 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0671
DOI10.1080/00220671.2012.753854
SchlagwörterForeign Countries; Mental Computation; Grade 2; Intervention; Instructional Effectiveness; Control Groups; Experimental Groups; Learning Strategies; Teaching Methods; Addition; Subtraction; Performance Based Assessment; Mathematics Achievement; Achievement Gains; Taiwan
AbstractThe authors compared the mental computation performance and mental strategies used by an experimental Grade 2 class and a control Grade 2 class before and after instructional intervention. Results indicate that students in the experimental group had better performance on mental computation. The use of mental strategies (counting, separation, aggregation, and holistic) and atypical strategies in the control group decreased or even disappeared after the intervention. However, students in the experimental group could apply higher level mental strategies, such as aggregation, holistic, short-jump, and atypical strategies after the intervention. These findings indicate that the teaching of the vertical addition/subtraction algorithm does not promote the development of mental computation. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: