Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKu, Hsiao-Yuh
TitelFred Clarke's Ideals of Liberal Democracy: State and Community in Education
QuelleIn: British Journal of Educational Studies, 61 (2013) 4, S.401-415 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0007-1005
DOI10.1080/00071005.2013.819412
SchlagwörterForeign Countries; Democracy; Political Attitudes; Politics of Education; Educational History; Social Change; Authoritarianism; Educational Change; Government School Relationship; United Kingdom (England)
AbstractThis paper examines the continuity and changes in Clarke's ideas about the State and community in education, especially in relation to a rapidly changing political situation in England in the 1930s and 1940s. His ideas evolved in the intellectual context of British idealism. Moreover, in response to the threat to democracy arising from Fascism or Totalitarianism, the distinction between the State and community was a key theme in Clarke's ideals of liberal democracy. Additionally, this paper also proposes the implications of Clarke's ideas for future educational development. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British Journal of Educational Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: