Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMacdonald, Helen Mary
TitelInviting Discomfort: Foregrounding Emotional Labour in Teaching Anthropology in Post-Apartheid South Africa
QuelleIn: Teaching in Higher Education, 18 (2013) 6, S.670-682 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-2517
DOI10.1080/13562517.2013.795938
SchlagwörterForeign Countries; Higher Education; Anthropology; Conflict; Social Justice; Emotional Response; Power Structure; Racial Factors; Empowerment; Interpersonal Relationship; Role; History; South Africa
AbstractThis article examines the potential and limitations of Megan Boler's "pedagogy of discomfort" in a post-apartheid yet heavily racialised South Africa. Taking an 'ethnographic sensibility' to anthropological teaching, this paper sketches the social and historical context of discomfort produced by everyday classroom practices at a historically privileged university. This paper argues that new patterns of thought, if achieved at all in the course of learning through "discomfort", are deeply embedded within uneasy social relationships. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: