Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBell, Philip
TitelHigher Education and the Minerals Boom: A View from the Regions
QuelleIn: Australian Universities' Review, 56 (2014) 1, S.47-55 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0818-8068
SchlagwörterForeign Countries; Higher Education; Sustainability; Economic Development; College Students; Educational Policy; Competition; Mining; Enrollment Trends; Fuels; Natural Resources; Australia
AbstractThis paper examines the impact of the minerals boom to date on the demand for higher education in Central Queensland, and the sustainability of higher education providers in high economic growth environments. Several datasets were used to examine changes in the demand for higher education among specific student groups within the region, the impacts upon currently enrolled students, and some of the potential consequences for regional employers and long-term regional competitiveness. It identifies challenges facing higher education providers operating in such environments and the policy implications of these challenges for government. (As Provided).
AnmerkungenNational Tertiary Education Union. PO Box 1323, South Melbourne 3205, Australia. Tel: +61-3-92541910; Fax: +61-3-92541915; e-mail: editor@aur.org.au; Web site: http://www.aur.org.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Universities' Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: