Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeiner, Bernard; Peter, Nancy
TitelA Cognitive-Developmental Analysis of Achievement and Moral Judgments
Quelle(1973)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAchievement; Adolescents; Age Differences; Cognitive Development; Cross Sectional Studies; Elementary School Students; Moral Development; Motivation; Social Environment; Young Children
AbstractA cross-sectional study of 300 children, ages 4-18 demonstrated that three evaluative dimensions (intent, ability and outcome) are used in forming moral judgments and achievement evaluations. Significant age trends were identified, lending support to a cognitive-developmental view of achievement motivation. (DP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: