Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKarakis, Nesibe; Mahatmya, Duhita; Ihrig, Lori M.
TitelWho Are High-Achieving Rural Students? A Latent Profile Analysis of Students' Cognitive and Psychosocial Characteristics
Quelle(2023), (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRural Schools; High Achievement; STEM Education; Student Characteristics; Grade 6; Goal Orientation; Student Attitudes; Student Behavior; Patterns of Adaptive Learning Survey
AbstractInformal programs provide multiple pathways to STEM degrees and careers and support students' interest, engagement, attitude, motivation, and academic achievement in STEM. Examining high-achieving rural students' profiles in informal STEM settings using their cognitive and psychosocial characteristics is crucial to understanding and supporting their potential. This study draws from the Talent Development Mega-Model and proactively addresses recognizing and nurturing students' abilities. In this process, considering students as a total entity is necessary since their cognitive and psychosocial characteristics influence each other. We used latent profile analysis and found that there are six student profiles. Psychosocial factors play critical roles in determining these profiles. The results equip K-12 educators and researchers with applications to better serve high-achieving students from rural areas. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: