Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPena-Sandoval, Cesar
TitelConflicting Visions on Evaluation: Ideological Congruences and Contradictions in Chilean Secondary Science Preservice Teachers
Quelle(2023), (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSecondary School Teachers; Science Teachers; Preservice Teachers; Teacher Education Programs; Student Attitudes; Science Curriculum; Student Centered Learning; Teaching Methods; Alignment (Education); Learning Processes; Foreign Countries; Educational Philosophy; Measures (Individuals); Chile
AbstractConceptions about the role of evaluation are crucial in what educators believe and do in assessing student learning; these conceptions influence their practices and should be consistent with the jurisdictional and political frameworks in which they work. While a great deal has been done regarding experienced teachers' conceptions about evaluation, more research is needed regarding preservice teachers. Thus, our purpose was to investigate preservice teachers' curriculum ideologies (underlying philosophies) at the base of their conceptions of evaluation in the teaching and learning process. Data was obtained through Curriculum Ideology Inventories (30), semi-structured interviews and documents. Results show most of participants adhere to the Learner Centered ideology; however, regarding evaluation, results show congruences (tuning) and contradictions (mismatch) with the predominant ideology. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: