Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBastedo, Michael
InstitutionCampaign for College Opportunity
TitelThe Urgency of Fair and Equitable Holistic Review of College Applicants. Equitable College Admissions Practices
Quelle(2023), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Admission; Admission Criteria; Equal Education; Inclusion; Holistic Approach; Student Diversity; Educational Policy; Access to Education; Race
AbstractThis brief is part of the Affirming Equity, Ensuring Inclusion, and Empowering Action initiative. This brief is focused on holistic review, a strategy in college admissions that assesses an applicant's unique experiences alongside a range of indicators that include grades, extra curriculars, environmental context, among other factors. For admissions officers, it is a powerful tool and a fairer and more thoughtful approach to reviewing student applications and ensuring a more diverse student body. Promising policy practices in admissions can promote greater equity and access for students if admission officers and college leaders act decisively and with a commitment to a more thoughtful approach to college admissions. Colleges can use their own data to examine the disparate racial effects of their current practices and choose different enrollment policies and strategies to mitigate the effects of a ban on race-conscious admissions, in ways that are both legally permissible and more racially equitable. [Eileen and Harold Brown provided additional funding for this series of briefs.] (ERIC).
AnmerkungenCampaign for College Opportunity. 714 West Olympic Blvd Suite 745, Los Angeles, CA 90015. Tel: 213-744-9434; Fax: 877-207-3560; e-mail: info@collegecampaign.org; Web site: http://collegecampaign.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: