Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDemers, Alicia; Nichols-Barrer, Ira; Steele, Elisa; Bartlett, Maria; Gleason, Philip
InstitutionMathematica
TitelLong-Term Impacts of KIPP Middle and High Schools on College Enrollment, Persistence, and Attainment. Final Report
Quelle(2023), (102 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMiddle Schools; Networks; High Schools; Charter Schools; Public Schools; College Enrollment; Academic Persistence; Educational Attainment; Time Perspective; Program Effectiveness; Disproportionate Representation; Achievement Gap; College Attendance; Academic Achievement; Graduation Rate
AbstractThe Knowledge Is Power Program (KIPP) is the nation's largest network of public charter schools. KIPP began as a network of charter middle schools designed to serve underserved communities, with the goal of closing achievement gaps and preparing students to succeed in college. KIPP has since expanded its model to include elementary and high schools in most regions, and expanded its goals to include preparing students to persist in multiple postsecondary pathways. In this report, we present the results of the second phase of a long-term tracking study that follows 2,066 students who applied to enter 21 oversubscribed KIPP middle schools through an admission lottery in 2008, 2009, or 2011. [For the first phase study "Long-Term Impacts of KIPP Middle Schools on College Enrollment and Early College Persistence," see ED603636.] (As Provided).
AnmerkungenMathematica. P.O. Box 2393, Princeton, NJ 08543. Tel: 609-799-3535; Fax: 609-799-0005; e-mail: publications@mathematica-mpr.com; Web site: https://www.mathematica.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: