Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNorton, Anderson; Flanagan, Kyle
TitelThe Prime Number Theorem as a Mapping between Two Mathematical Worlds
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (44th, Nashville, TN, Nov 17-20, 2022).
Quelle(2022), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Instruction; Arithmetic; Elementary School Students; Addition; Multiplication; Cognitive Processes; Number Concepts; Validity; Mathematical Logic
AbstractThis paper frames children's mathematics as mathematics. Specifically, it draws upon our knowledge of children's mathematics and applies it to understanding the prime number theorem. Elementary school arithmetic emphasizes two principal operations: addition and multiplication. Through their units coordination activity, children construct two mathematical worlds: an additive world and a multiplicative world. Understanding how children might map between their additive and multiplicative worlds provides insights into the prime number theorem. It also helps us appreciate the power of children's mathematics, constructed through the coordination of their own mental actions. [For the complete proceedings, see ED630210.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: