Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWambua, Mitchelle M.; Otten, Samuel; Conner, Kimberly
TitelTeacher Feedback and Authority during Instances of Students' Proving
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (43rd, Philadelphia, PA, Oct 14-17, 2021).
Quelle(2021), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeacher Role; Feedback (Response); Mathematical Logic; Validity; Mathematics Instruction; Geometry; Secondary School Teachers; Secondary School Mathematics; Knowledge Level; Questioning Techniques; Student Role; Secondary School Students
AbstractTeacher feedback during the process of students' proving is important to consider because proving is often challenging for students, requiring feedback and support. Additionally, feedback has implications for authority and agency, which are constantly being negotiated. We examined the authority dynamics evidenced in a teacher's feedback actions while students proved geometry claims. By analyzing audio and video recordings of classroom proving discussions, we found that various teacher feedback types position either the teacher or students as authorities with regard to providing and validating mathematical ideas. We provide suggestions for research and practice with respect to teacher feedback and authority in proof instruction. [For the complete proceedings, see ED630060.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: