Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChimier, Chloé; Fasana, Guglielmo; Tournier, Barbara
InstitutionUnited Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization (UNESCO) (France), International Institute for Educational Planning (IIEP); Education Development Trust (United Kingdom)
TitelA Middle Tier Space to Support a High-Performing School System in Shanghai. Country Note. Instructional Leaders at the Middle Tier No. 4
Quelle(2023), (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterInstructional Leadership; Middle Management; High Achievement; Foreign Countries; Leadership Role; Urban Schools; Instructional Improvement; Educational Research; Teacher Education; Educational Policy; Evidence Based Practice; Capacity Building; Professionalism; China (Shanghai)
AbstractAs part of its project on instructional leaders at the middle tier, International Institute for Educational Planning (IIEP) and Education Development Trust (EDT) conducted case studies in five jurisdictions, exploring the professional practices and perceived impacts of instructional leaders and the enabling factors present in the systems in which they work. Those studies and their takeaways are summarized in this series of short country notes. This country note uncovers how the middle-tier structure in Shanghai evolved into a mature system contributing to the outstanding results in international learning assessments. [For the other country notes, see: Delhi (ED629464), Jordan (ED629466), Rwanda (ED629467), and Wales (ED629469).] (ERIC).
AnmerkungenUNESCO International Institute for Educational Planning. 7-9, rue Eugène Delacroix, 75116 Paris, France. Tel: +33-0-1-45-03-77-00; Fax: +33-00-1-40-72-83-66; e-mail: info@iiep.unesco.org; Web site: http://www.iiep.unesco.org/en
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: