Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSfetcu, Nicolae
TitelModels of Emotional Intelligence in Research and Education
Quelle2 (2023) 2, (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Sfetcu, Nicolae)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2821-8086
SchlagwörterModels; Emotional Intelligence; Cognitive Ability; Cognitive Processes; Self Concept; Learning Processes; Metacognition; Intelligence Tests; Measures (Individuals); Social Networks; Personality Traits; Program Descriptions; Teaching Methods; Skill Development; Empathy; Self Management; Interpersonal Relationship; Stress Management; Mayer Salovey Caruso Emotional Intelligence Test; Bar On Emotional Quotient Inventory
AbstractThe emotional intelligence models have helped to develop different tools for construct assessment. Each theoretical paradigm conceptualizes emotional intelligence from one of two perspectives: ability or mixed model. Ability models consider emotional intelligence as a pure form of mental ability and therefore as pure intelligence. Mixed models of emotional intelligence combine mental capacity with personality traits. The trait models of emotional intelligence refer to the individual perceptions of their own emotional abilities. Cognitive learning involves placing new information into existing frameworks and modes of understanding. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: