Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBackes, Ben; Cowan, James; Goldhaber, Dan; Theobald, Roddy
InstitutionNational Center for Analysis of Longitudinal Data in Education Research (CALDER) at American Institutes for Research (AIR)
TitelHow to Measure a Teacher: The Influence of Test and Nontest Value-Added on Long-Run Student Outcomes. Working Paper No. 270-0423-2
Quelle(2023), (65 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Teacher Effectiveness; Teacher Evaluation; Outcomes of Education; Learning Trajectories; Value Added Models; Academic Achievement; Tests; College Attendance; Selective Admission; Prediction; Correlation; Evaluation Methods; Educational Theories
AbstractThis paper examines how different measures of teacher quality are related to students' long-run educational trajectories. We estimate teachers' "test-based" and "nontest" value-added (the latter based on contributions to student absences, suspensions, grade progression, and grades) and assess how these predict various student postsecondary outcomes. We find that both types of value-added have positive effects on student outcomes. Test-based teacher quality measures have more explanatory power for outcomes relevant for students at the top of the achievement distribution, such as attending a more selective college, while nontest measures have more explanatory power for whether students enroll in college at all. (As Provided).
AnmerkungenNational Center for Analysis of Longitudinal Data in Education Research. American Institutes for Research, 1000 Thomas Jefferson Street NW, Washington, DC 20007. Tel: 202-403-5796; Fax: 202-403-6783; e-mail: info@caldercenter.org; Web site: https://caldercenter.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: