Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDelpier, Tanner; McKillip, Mary
InstitutionEducation Law Center
TitelWhat Will It Take to Achieve Funding Adequacy for All Michigan Students? $4.5 Billion Needed to Close Funding Gaps
Quelle(2023), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Finance; Expenditure per Student; State Aid; Students with Disabilities; English Language Learners; Low Income Students; Preschool Education; School Districts; Resource Allocation; Special Education; Michigan
AbstractSchool funding in Michigan is inadequate and inequitable. Michigan does not provide a sufficient base per-pupil amount, nor does the state properly address the cost of educating students with additional needs, especially students with disabilities, English learners, and low-income students. It would cost $4.5 billion to bring districts to funding adequacy based on estimates updated from the 2018 Michigan School Finance Research Collaborative (SFRC) adequacy study. This cost includes an estimated $1.6 billion to introduce universal, no-cost preschool. This report emphasizes the importance of the SFRC's adequacy recommendations by highlighting the following current needs and potential benefits from the SFRC adequacy study: (1) Most Michigan districts need substantial increases in revenue to reach adequate funding; and (2) Certain districts, especially those serving significant numbers of low-income students, are more severely under-resourced. (ERIC).
AnmerkungenEducation Law Center. 60 Park Place Suite 300, Newark, NJ 07102. Tel: 973-624-1815; Fax: 973-624-7339; e-mail: elc@edlawcenter.org; Web site: http://www.edlawcenter.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: