Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIngram, Katherine; Davis, Jordan; Espelage, Dorothy L.; Hatchel, Tyler; Merrin, Gabriel Joey; Aksoy, Cagil Torgal; Valido, Alberto
TitelLongitudinal Associations between Features of Toxic Masculinity and Bystander Willingness to Intervene in Bullying among Middle School Boys
Paper prepared for the Annual Meeting of the American Educational Research Association (Online, Apr 17-21, 2020).
Quelle(2020), (26 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBullying; Intervention; Males; Masculinity; Sexual Harassment; Power Structure; Homosexuality; Social Bias; Helping Relationship; Middle School Students; Violence
AbstractBystander intervention has been identified as an effective strategy to resolve bullying incidents. Research suggests that student willingness to intervene (WTI) is a robust predictor of bystander intervention. Toxic masculinity is "the constellation of socially regressive male traits that serve to foster domination, the devaluation of women, homophobia, and wanton violence," (Kupers, 2005, p. 71). Little research has examined how features of toxic masculinity such as attitudes surrounding bullying and sexual harassment, social dominance orientation, and homophobic bullying are related to longitudinal changes in WTI across adolescence. The present study uses growth mixture modeling (GMM) to examine the heterogeneity of WTI among middle school boys and multinomial logistic regression to understand concurrent and distal associations with features of toxic masculinity. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: