Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDoolittle, Sara
TitelThe Constitutional Challenge: Oklahoma Territory (1889-1907) and Its Role in School Segregation Law
Paper prepared for the Annual Meeting of the American Educational Research Association (Online, Apr 17-21, 2020).
Quelle(2020), (26 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterUnited States History; African Americans; Geographic Location; Court Litigation; School Segregation; Racial Segregation; State Legislation; Public Education; Citizenship; African American Students; Oklahoma
AbstractThis paper explores two previously unstudied court challenges brought by black settlers in the territorial and early statehood period of Oklahoma (1889-1907). Oklahoma Territorial courts heard more challenges to segregated schools than in any state as these black pioneers challenged new legislation that segregated previously integrated territorial schools. These families sought the protective wing of the nascent courts whose judges were federal appointees, making Constitutional claims more viable. This was a time of unique confluence of law, public education, and defining African American citizenship. The paper asks: would schools be the gateway to full civic and economic participation? Or would schools be a gatekeeper, denying access to some in order to maintain dominance for others? Territorial courts tackled these questions. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: