Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHancock, Dawson R.; Müller, Ulrich; Wang, Chuang; Hachen, Jeremy
TitelFactors Influencing School Principals' Motivation to Become Principals in the United States and Germany
Paper prepared for the Annual Meeting of the American Educational Research Association (Online, Apr 17-21, 2020).
Quelle(2020), (19 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrators; Self Motivation; Career Choice; Foreign Countries; Administrator Surveys; Barriers; Germany; North Carolina
AbstractIn Germany and the U.S.A, the importance of effective school leadership toward creating successful schools is undisputed. Yet in both countries, attracting, developing, and retaining highly qualified school principals is a continuing challenge. The current study examined the impact of nine work-related factors that influenced the motivation of 145 German principals and 134 U.S.A. principals to become school leaders. Through survey data and follow-up interviews, researchers identified similarities and differences in the factors that shaped the motivation of principals in the two countries. These findings offer opportunities for Germany and the U.S.A. to learn from each other regarding ways to entice people to become school leaders. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: