Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMordechay, Kfir; Ayscue, Jenn
TitelCould Gentrification Become Integration? Evidence from New York City
Paper prepared for the Annual Meeting of the American Educational Research Association (Online, Apr 17-21, 2020).
Quelle(2020), (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterResidential Patterns; Disadvantaged; Social Class; Urban Renewal; Land Acquisition; Racial Composition; Diversity (Institutional); Public Schools; Racial Segregation; Charter Schools; School Demography; Neighborhood Integration; Elementary Schools; Control Groups; Census Figures; New York (New York)
AbstractRace and class inequality have long governed patterns of residential and school segregation across America. However, as neighborhoods across the country gentrify, new questions arise as to whether or not these demographic shifts in neighborhoods correspond with school-level demographic changes. This study examines New York City's most rapidly gentrifying areas and its impact on racial diversity in public schools. Drawing on data from the Decennial Census, the American Community Survey, and the Common Core of Data, this study finds that schools in NYC's gentrifying areas have experienced a modest reduction in racial segregation, more so in traditional public schools than in charters. While this trend is promising, a high level of racial segregation remains. Research and policy implications are discussed. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: