Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNathan, Mitchell J.; Harrison, Avery; Smith, Hannah; Ottmar, Erin; Abrahamson, Dor; Williams-Pierce, Caro
TitelEmbodied Mathematical Imagination and Cognition (EMIC) Working Group
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (42nd, Mexico, 2020).
Quelle(2020), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Nathan, Mitchell J.)
ORCID (Harrison, Avery)
ORCID (Ottmar, Erin)
ORCID (Abrahamson, Dor)
ORCID (Williams-Pierce, Caro)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Education; Metacognition; Communities of Practice; Educational Technology; Teaching Methods; Inclusion
AbstractThe central aim of the EMIC Working Group is to connect, engage, and inspire colleagues in this growing community of discourse around theoretical, technological, and methodological developments for advancing the study of embodied cognition for mathematics education. This year, our fifth at PME-NA, we also will convene on Day 3 with the WG on Mathematical Play. Our community of scholars will use these sessions to continue to broaden the range of activities, practices, and emerging technologies that contribute to mathematics teaching and learning as well as to research on these phenomena. [This paper was published in: "Mathematics Education Across Cultures: Proceedings of the 42nd Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education," edited by A. I. Sacristán, et al., Cinvestav / AMIUTEM / PME-NA, 2020, pp. 166-168.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: