Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLevin, J.; Baker, B.; Lee, J.; Atchison, D.; Kelchen, R.
InstitutionRegional Educational Laboratory Southwest (ED/IES); National Center for Education Evaluation and Regional Assistance (NCEE) (ED/IES); American Institutes for Research (AIR)
TitelAn Examination of the Costs of Texas Community Colleges. REL 2023-142. Appendixes
Quelle(2022), (24 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Community Colleges; Educational Finance; Financial Support; Access to Education; Success; Needs Assessment; Educational Equity (Finance); Costs; First Generation College Students; Two Year College Students; Disadvantaged Youth; Low Income Students; Age Differences; Nontraditional Students; English Language Learners; Equal Education; Resource Allocation; Barriers; Economically Disadvantaged; Educational Policy; Student Needs; Expenditures; Texas
AbstractThe "Examination of the Costs of Texas Community Colleges" study examined the funding levels necessary for community colleges to meet their promise of providing an affordable and accessible pathway to a postsecondary certificate or degree. The study involved three types of analyses: a needs analysis, an equity analysis, and a cost function analysis. The findings from this study can inform Texas policymakers' efforts to distribute funding for community colleges to support equitable opportunities for all students to succeed in college. This document presents the following three appendixes that accompany the study: (1) Texas' Student Success Points performance-based funding system; (2) Data and methods; and (3) Supporting analyses. [For the full report, see ED623284.] (ERIC).
AnmerkungenRegional Educational Laboratory Southwest. Available from: Institute of Education Sciences. 550 12th Street SW, Washington, DC 20202. Tel: 202-245-6940; Web site: http://ies.ed.gov/ncee/edlabs/regions/southwest/index.asp
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: