Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLi, Jianzhu; Krenzke, Tom; Ren, Weijia; Mohadjer, Leyla; Fay, Robert; Erciulescu, Andreea
InstitutionNational Center for Education Statistics (NCES) (ED/IES); Westat, Inc.
TitelProgram for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC): State-Level Estimation for Age and Education Groups Methodology Report. NCES 2022-050
Quelle(2022), (45 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Adults; International Assessment; Adult Literacy; Numeracy; Basic Skills; Competence; Statistical Analysis; Age Groups; Educational Attainment; Models; Computation; Program for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC)
AbstractThe Program for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC) is a multicycle international survey of adult skills and competencies sponsored by the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD). The survey examines a range of basic skills in the information age and assesses these adult skills consistently across participating countries. The first cycle of PIAAC included three rounds: 24 countries participated in 2011-12 (round 1), 9 additional countries participated in 2014-15 (round 2), and 5 additional countries participated in 2017-18 (round 3). The United States participated in all three rounds of the first cycle of PIAAC. This is the second methodology report on the PIAAC Small Area Estimation (SAE). This report is a follow-up to the initial report and describes the methodology for creating model-based estimates for age and education groups. [For the first report, "Program for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC): State and County Estimation Methodology Report. NCES 2020-225," see ED622834.] (ERIC).
AnmerkungenNational Center for Education Statistics. Available from: ED Pubs. P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827; Web site: http://nces.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: