Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArora, Puneet; Fazlul, Ishtiaque; Musaddiq, Tareena; Vats, Abhinav
TitelCan Social Recognition for Teachers and Principals Improve Student Performance? Evidence from India
Quelle(2022), (9 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Musaddiq, Tareena)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeacher Evaluation; Principals; Administrator Evaluation; Performance Based Assessment; Incentives; Foreign Countries; Academic Achievement; Scores; Standardized Tests; Recognition (Achievement); Rewards; India
AbstractEmpirical evidence on the effectiveness of performance-based rewards for teachers is primarily based on the evaluation of monetary reward schemes. We present results from a randomized evaluation of a teacher and principal incentive programme in India that offered a non-pecuniary recognition reward based on students' test scores on standardized assessments. We find a positive (0.16 SD) yet statistically insignificant effect on student performance when both teachers and principals are incentivized. In schools where only teachers are incentivized, the estimates remain statistically insignificant but are also much smaller in magnitude (0.012 SD). Our findings provide suggestive evidence that recognition rewards may have the potential as a low-cost tool to improve student achievement when both teachers and principals are incentivized. However, further research is required to substantiate the findings and investigate the mechanisms at play. [This is the online version of an article published in "Applied Economic Letters."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: