Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFissore, Cecilia; Marchisio, Marina; Rabellino, Sergio
TitelOnline Tutoring through an Integrated Platform to Support Learning Mathematics at Lower Secondary School
Quelle(2020), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Fissore, Cecilia)
ORCID (Marchisio, Marina)
ORCID (Rabellino, Sergio)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Instruction; Teaching Methods; Secondary School Students; Foreign Countries; Integrated Learning Systems; Videoconferencing; Program Descriptions; Educational Strategies; Academic Failure; Computer Science Education; College School Cooperation; Tutoring; Tutors; Remedial Instruction; Secondary School Teachers; Teacher Attitudes; Student Attitudes; Meetings; Italy
AbstractThe technologies and online supports that can offer students study opportunities have increased a lot in recent years, but often students do not use computers or mobile devices in school and, in general, for educational purposes. The Action of the University of Turin, within the "Ragazzi Connessi" project, proposes strategies for school recovery in Mathematics which involve the introduction of an online service built around an integrated Moodle platform with an advanced computing environment, an automatic assessment system and a web conference service, which enable the use of innovative didactics methodologies. The project involved teachers and students from three different secondary schools in the city of Genoa. This paper shows the main aspects of the platform and the strategies for school recovery developed inside the Action, in particular mathematics recovery path for students, carried out entirely online. [For the full proceedings, see ED621620.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Association for the Development of the Information Society. e-mail: secretariat@iadis.org; Web site: http://www.iadisportal.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: