Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCowan, James; Goldhaber, Dan
TitelDo Bonuses Affect Teacher Staffing and Student Achievement in High Poverty Schools? Evidence from an Incentive for National Board Certified Teachers in Washington State
Quelle65 (2018), S.138-152 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Cowan, James)
ORCID (Goldhaber, Dan)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-7757
SchlagwörterTeacher Supply and Demand; Academic Achievement; Poverty Areas; Low Income Students; Incentives; Teacher Certification; Educational Policy; Teacher Persistence; Washington
AbstractWe study a teacher incentive policy in Washington State that awards a financial bonus to National Board certified teachers in high poverty schools. Using a regression discontinuity design, we find that the bonus policy increased the proportion of certified teachers in bonus-eligible schools by improving hiring, increasing certification rates of incumbent teachers, and reducing turnover. Depending on the method, we estimate that the proportion of NBCTs in treated schools increased by about four to eight percentage points over the first five years of eligibility. However, the improvement in certification rates corresponds to a change of about 0.2-0.3% of a standard deviation in teacher quality per year and we do not find evidence that the bonus resulted in detectible effects on student test achievement. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: