Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSimonsen, B.; Freeman, J.; Gambino, A. J.; Sears, S.; Meyer, K.; Hoselton, R.
InstitutionCenter on Positive Behavioral Interventions and Supports (PBIS)
TitelAre Fewer Students with Disabilities Suspended When Schools Implement PBIS?
Quelle(2021), (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterIncidence; Students with Disabilities; Suspension; Positive Behavior Supports; Outcomes of Treatment; Program Evaluation; Program Implementation; Fidelity
AbstractRelative to peers without disabilities, students with disabilities are more likely to experience exclusionary discipline. Specifically, students with disabilities experience disproportionate levels of restraint, seclusion, out-of-school suspension, expulsion, and contacts with law enforcement. Further, after controlling for race (Black/African American) and gender identity (male)--demographic characteristics known to predict higher rates of exclusionary discipline--scholars have documented that the effects of disability persist. To reduce exclusionary discipline and improve student outcomes, many (>25,000) schools in the U.S. implement a continuum of social, emotional, and behavioral (SEB) support within a positive behavioral interventions and supports (PBIS) framework. This evaluation brief explores the relationship between (a) schools' implementation of Tier 1 (universal) support within a PBIS framework; and (b) the proportion of students with disabilities suspended. (ERIC).
AnmerkungenCenter on Positive Behavioral Interventions and Supports. e-mail: support@pbis.org; Web site: https://www.pbis.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: