Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSt. Joseph, Stephanie; Austin, Sean C.; Strickland-Cohen, Kathleen; Machalicek, Wendy; McIntosh, Kent
InstitutionCenter on Positive Behavioral Interventions and Supports (PBIS)
TitelSchool Refusal: Assessment and Intervention
Quelle(2022), (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStudent Behavior; Behavior Problems; Positive Behavior Supports; Intervention; Problem Solving; Attendance; Truancy; Prevention; Psychological Patterns; Anxiety; Student Motivation; Functional Behavioral Assessment; Interpersonal Competence; Skill Development; Curriculum Development; Attention; Sustainability
AbstractThis brief provides an overview of how to identify and determine why a student may be avoiding or refusing to attend school, and ways that schoolwide positive behavioral interventions and supports (PBIS) teams can help to assess and address school refusal. We will introduce a research-based framework to engage in problem-solving to better support students who exhibit school refusal that can supplement more detailed reviews of assessment and intervention (e.g., Kearney, 2007). (As Provided).
AnmerkungenCenter on Positive Behavioral Interventions and Supports. e-mail: support@pbis.org; Web site: https://www.pbis.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: