Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLi, Chenglu; Xing, Wanli; Leite, Walter L.
TitelToward Building a Fair Peer Recommender to Support Help-Seeking in Online Learning
Quelle(2022), (27 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Li, Chenglu)
ORCID (Xing, Wanli)
ORCID (Leite, Walter L.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPeer Relationship; Help Seeking; Electronic Learning; Distance Education; Discussion Groups; Algebra; College Students; Equal Education; Prediction; Artificial Intelligence; Disproportionate Representation; Gender Differences; Age Differences; Florida
AbstractHelp-seeking is a valuable practice in online discussion forums. However, the asynchronicity and information overload of online discussion forums have made it challenging for help seekers and providers to connect effectively. This study formulated a new method to provide fair and accurate insights toward building a peer recommender to support help-seeking in online learning. Specifically, we developed the fair network embedding (Fair-NE) model and compared it with existing popular models. We trained and evaluated the models with a large dataset consisting of 187,450 discussion post-reply pairs by 10,182 Algebra I online learners from 2015 to 2020. Finally, we examined models with representation fairness, predictive accuracy, and predictive fairness. The results showed that the Fair-NE can achieve superior fairness in genders and races while retaining competitive predictive accuracy. This study marks a paradigm change from previous investigation and evaluation of fair artificial intelligence to proactively build fair artificial intelligence in education. [This is the online first version of an article published in "Distance Education." For the final published version of this article, see EJ1331431.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: