Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEwing, Eve L.; Davis, Bridgette; Guz, Samantha
Titel"I Hope I Make It": Alternative School Students' Attendance and the Need for an Expanded Accountability
Quelle(2021), (33 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ewing, Eve L.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterNontraditional Education; Student Attitudes; Attendance; Attendance Patterns; Housing; Student Transportation; Sense of Community; Accountability; High School Students; Urban Schools; Student Experience; Financial Support; Disadvantaged Youth; Low Income Students; Student Needs; Caring
AbstractFew empirical studies describe the interior world of alternative school settings. We conducted semi-structured qualitative interviews with 11 alternative school students, discussing factors that contribute to absenteeism as well as the circumstances that led them to enroll in an alternative setting. We find that students' regular attendance is facilitated by: (1) stable housing; (2) a means of transportation to school; (3) feelings of belonging; and (4) flexible supports from staff. Given that two of these pertain to matters beyond the school, we argue for an "expanded accountability," in which the language of "accountability" is broadened to encompass non-educational policymaking. [This is the online version of an article published in "Urban Education."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: