Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClarke, Ben; Sutherland, Marah; Doabler, Christian T.; Lesner, Taylor; Fainstein, David; Nolan, Kelsey; Landis, Britt; Kosty, Derek
TitelDeveloping and Investigating the Promise of Early Measurement Screeners
Quelle(2021), (29 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Sutherland, Marah)
ORCID (Doabler, Christian T.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTest Construction; Screening Tests; Curriculum Based Assessment; Grade 1; Elementary School Students; Test Reliability; Test Validity; Mathematics Education; Mathematical Concepts; Psychometrics; easyCBM
AbstractThis study investigated the technical characteristics of four early measurement curriculum-based measures (EM-CBMs) designed to assess concepts related to linear measurement and iteration. The sample consisted of 221 first grade students. Data were collected at two time points approximately 10 weeks apart. Reliability and concurrent and predictive validity correlations were in the low to moderate range. We discuss study results related to screening for risk status including limitations to the current work and future directions for research. [This is the advance online version of an article published in "School Psychology Review."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: