Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClinton, Virginia; Taylor, Terrill; Bajpayee, Surjya; Davison, Mark L.; Carlson, Sarah E.; Seipel, Ben
TitelInferential Comprehension Differences between Narrative and Expository Texts: A Systematic Review and Meta-Analysis
Quelle(2020), (46 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Clinton, Virginia)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1007/s11145-020-10044-2
SchlagwörterInferences; Reading Comprehension; Expository Writing; Meta Analysis; Literary Genres; Research Reports; Comparative Analysis; Readability; Narration
AbstractInferential comprehension is necessary to connect ideas in a text together in a meaningful manner. There have been multiple studies on inferential comprehension involving texts of different genres (narrative and expository), but not a coherent overview of the findings of inferential comprehension by genre. The purpose of this study is to provide a coherent overview by conducting a meta-analysis of the findings of inferential comprehension by genre. A systematic review of the literature yielded 18 reports with 19 independent studies involving 1,714 participants in which inferential comprehension was compared by genre. Based on Robust Variance Estimation, scores on measures of inferential comprehension were higher for narrative texts than expository texts (g = 0.36, p = 0.02). This effect did not vary depending on whether inferential comprehension was assessed during or after reading, whether the texts for each genre were matched for readability, whether the reader was an adult or child, and whether the inference connected different ideas in the text (text connecting) or the text to background knowledge (knowledge based). Potential explanations of genre differences in inferential comprehension and future directions for research are discussed. [This paper was published in "Reading and Writing" v33 p2223-2248 2020 (EJ1269281).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: