Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClarke, Ben; Doabler, Christian T.; Turtura, Jessica; Smolkowski, Keith; Kosty, Derek B.; Sutherland, Marah; Kurtz-Nelson, Evangeline; Fien, Hank; Baker, Scott K.
TitelExamining the Efficacy of a Kindergarten Mathematics Intervention by Group Size and Initial Skill: Implications for Practice and Policy
Quelle(2020), (32 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Doabler, Christian T.)
ORCID (Smolkowski, Keith)
ORCID (Kosty, Derek B.)
ORCID (Sutherland, Marah)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterProgram Effectiveness; Kindergarten; Mathematics Instruction; Intervention; Class Size; Knowledge Level; Mathematics Skills; At Risk Students; Differences
AbstractThis study examined whether the efficacy of a 50 lesson mathematics intervention program focused on whole number concepts for at-risk kindergarten students, ROOTS, differed by group size and whether initial skill moderated intervention effects by group size. The study utilized a randomized block design with at-risk students (n = 1,251) within classrooms (n = 138) randomly assigned to one of two treatment conditions (a small group of two or five students) or control condition. Proximal and distal measures were collected in the fall (pretest), spring (posttest) and winter of first grade (follow-up). Results indicated that students who received ROOTS performed better at posttest than control students (Hedges' g from 0.09 to 0.81), that impact did not vary by group size, and that initial skill moderated the impact of ROOTS compared to control student outcomes but not likely differences in group size. [This paper was published in "The Elementary School Journal" v121 n1 p125-153 2020 (EJ1270205).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: