Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHe, Wei
InstitutionNWEA
TitelMAP Growth Item Parameter Drift Study
Quelle(2022), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement Tests; Test Items; Test Reliability; Academic Achievement; Elementary Secondary Education; Item Response Theory; Adaptive Testing; Computer Assisted Testing; Mathematics Tests; Reading Tests; Language Tests; Science Tests; Difficulty Level; Measures of Academic Progress
AbstractTo ensure that student academic growth in a subject area is accurately captured, it is imperative that the underlying scale remains stable over time. As item parameter stability constitutes one of the factors that affects scale stability, NWEA® periodically conducts studies to check for the stability of the item parameter estimates for MAP® Growth™. This report documents a routine item parameter drift study with its primary purpose to check for the parameter stability of MAP Growth items. The items of interest in the study were those calibrated before May 24, 2013, when iterative grade range (IGR) was used to establish the calibration sample for MAP Growth item calibration. The study started by re-estimating the items of interest with test events administered between Fall 2017 and Spring 2019 to understand the extent of the drift in item parameter estimates, followed by identifying items that were likely unstable using the Robust Z method. The final step was to conduct an impact analysis that examined the impact of the observed item parameter drift on ability estimates for students. The item-level and test-level analysis results indicate that the MAP Growth measurement scales are remaining stable. (ERIC).
AnmerkungenNWEA. 121 NW Everett Street, Portland, OR 97209. Tel: 503-624-1951; Fax: 503-639-7873; Web site: http://nwea.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: