Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enQin, Jike; Kim, Dan; Opfer, John
TitelVarieties of Numerical Estimation: A Unified Framework
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Cognitive Science Society (39th, 2017).
Quelle(2017), (6 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Skills; Numeracy; Arithmetic; Cognitive Processes; Cognitive Development; Kindergarten; Elementary School Students; Grade 1; Grade 2; Adults; Computation; Predictor Variables; Number Concepts
AbstractThere is an ongoing debate over the psychophysical functions that best fit human data from numerical estimation tasks. To test whether one psychophysical function could account for data across diverse tasks, we examined 40 kindergartners, 38 first graders, 40 second graders and 40 adults' estimates using two fully crossed 2 × 2 designs, crossing symbol (symbolic, non-symbolic) and boundedness (bounded, unbounded) on free number-line tasks (Experiment 1) and crossing the same factors on anchored number-line tasks (Experiment 2). This strategy yielded 4 novel tasks to assess the generalizability of the models. Across all 8 tasks, 90% of participants provided estimates better fit by a mixed log-linear model than other cognitive models, and the weight of the logarithmic component ([lambda]) decreased with age. After controlling for age, the weight of the logarithmic component ([lambda]) significantly predicted arithmetic skills, whereas parameters of other models failed to do so. Results suggest that the logarithmic-to-linear shift theory provides a unified account of numerical magnitude estimation and provides uniquely accurate predictions for mathematical proficiency. [This paper was published in: "Proceedings of the 39th Annual Meeting of the Cognitive Science Society," edited by G. Gunzelmann et al., Cognitive Science Society, 2017, pp. 2943-2948.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: