Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDortch, Cassandria
InstitutionLibrary of Congress, Congressional Research Service (CRS)
TitelFederal Pell Grant Program of the Higher Education Act: Primer. CRS Report R45418, Version 4. Updated
Quelle(2021), (43 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFederal Aid; Grants; Paying for College; Federal Legislation; Higher Education; Educational Legislation; Educational Change; Undergraduate Students; Low Income Students; Eligibility; Program Budgeting; Program Costs
AbstractThis report provides descriptions of key elements of the Pell Grant program and information on recipient demographics, award levels, award value, program costs, and program funding prior to the effective date of the Free Application for Federal Student Aid (FAFSA) Simplification Act (FSA). For information on key changes authorized by the FSA that go into effect for award year 2023-2024, see CRS Report R46909, "The FAFSA Simplification Act" (ED617513). The first section of this report addresses how the program works and describes the basic process for awarding Pell Grants including the application process, student eligibility requirements, award rules and calculations, and the role of the institution of higher education (IHE) in the process. The subsequent sections provide information on recipient characteristics and the role the program plays in relation to other student aid. The report explains the complex Pell Grant funding streams and their implications. Finally, program costs and estimates are presented. In addition, the appendices provide historical Pell Grant award amounts, Pell Grant recipient counts, recent and future program funding, surplus and shortfall levels, and acronyms commonly used in the report. (ERIC).
AnmerkungenCongressional Research Service. Web site: https://crsreports.congress.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: