Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWallace, Maria F. G. (Hrsg.); Bazzul, Jesse (Hrsg.); Higgins, Marc (Hrsg.); Tolbert, Sara (Hrsg.)
TitelReimagining Science Education in the Anthropocene. Palgrave Studies in Education and the Environment
Quelle(2022), (375 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN2662-6519
ISBN978-3-030-79621-1
SchlagwörterClimate; Science Education; Communities of Practice; Interdisciplinary Approach; Educational Change; Classroom Techniques; Educational Practices; Educational Policy; College Faculty; Teaching Methods
AbstractThis open access edited volume invites transdisciplinary scholars to re-vision science education in the era of the Anthropocene. The collection assembles the works of educators from many walks of life and areas of practice together to help reorient science education toward the problems and peculiarities associated with the geologic times many call the Anthropocene. It has become evident that science education--the way it is currently institutionalized in various forms of school science, government policy, classroom practice, educational research, and public/private research laboratories--is "ill-equipped" and "ill-conceived" to deal with the expansive and urgent contexts of the Anthropocene. Paying homage to myopic knowledge systems, rigid state education directives, and academic-professional communities intent on reproducing the same practices, knowledges, and relationships that have endangered our shared world and shared presents/presence is misdirected. This volume brings together diverse scholars to reimagine the field in times of precarity. (As Provided).
AnmerkungenPalgrave Macmillan. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail:customerservice@springernature.com; Web site: http://www.palgrave.com/us/social-science/education
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: