Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAmerican Enterprise Institute (AEI)
TitelWe Have Fought Racial Segregation Before, We Can Fight Racial Segregation Again. Statement before the Rhode Island State Legislature
Quelle(2021), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; State Legislation; Equal Education; National Competency Tests; Racial Segregation; Grade 8; Achievement Gap; Academic Achievement; Reading Tests; Scores; African American Students; White Students; Hispanic American Students; Outcomes of Education; Rhode Island; National Assessment of Educational Progress
AbstractIn this statement to the Rhode Island State Legislature, Ian Rowe presents a case for education equality. He acknowledges that America is not perfect, but there is a need to confront the inequities faced united rather than divided. In preparing for this testimony, he pulled 8th grade NAEP reading proficiency scores for Rhode Island students since 1998. As is the case with most other states, in each year since the Nation's Report Card was administered in Rhode Island in 1998, less than half of Rhode Island's white students in the 8th grades scored NAEP proficient in reading. The sad irony is that closing the black or hispanic to white achievement gap, without improving outcomes for all students, would mean black and hispanic student outcomes would grow from sub-mediocrity to full-mediocrity in terms of reading. It is important that kids know they live in a good, if not great country, one that is not hostile to their dreams. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Enterprise Institute. 1150 Seventeenth Street NW, Washington, DC 20036. Tel: 202-862-5800; Fax: 202-862-7177; Web site: http://www.aei.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: