Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYee, Darrick; Ogut, Burhan; Bohrnstedt, George; Broer, Markus; Circi, Ruhan
InstitutionAmerican Institutes for Research (AIR); Education Statistics Services Institute Network (ESSIN)
TitelExamining the Relationship between STEM Coursetaking in High School and Grade 12 NAEP Mathematics Performance. AIR-NAEP Working Paper 2021-05
Quelle(2021), (43 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCorrelation; Grade 9; High School Students; Course Selection (Students); National Competency Tests; Longitudinal Studies; Socioeconomic Status; Chemistry; Physics; Grade Point Average; Mathematics Achievement; Mathematics Tests; Item Analysis; Test Items; Advanced Placement; Gender Differences; Race; Ethnicity; National Assessment of Educational Progress
AbstractThis study linked ninth-grade student background data and school-reported high school transcript data from the national High School Longitudinal Study of 2009 (HSLS:09) to student item responses on the 2013 National Assessment of Educational Progress (NAEP) mathematics assessment to examine the relationships between high school coursework and end-of-high school mathematics achievement. In a series of marginal maximum likelihood regression analyses, we find that STEM course GPAs, credits earned in AP/IB math and science courses, higher levels of math course content, and course-taking in chemistry and physics are all positively associated with NAEP math achievement. These relationships persist even when gender, race/ethnicity, early grade 9 mathematics achievement, and socioeconomic status are included as covariates. Cluster analysis of students with high estimated achievement suggest multiple paths to high mathematics achievement for students with both high- and low-socioeconomic status backgrounds. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Institutes for Research. 1000 Thomas Jefferson Street NW, Washington, DC 20007. Tel: 202-403-5000; Fax: 202-403-5001; e-mail: inquiry@air.org; Web site: http://www.air.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: