Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStokes, Donna W.; Evans, Paige K.
TitelLearning and Leading as Collaborative Physics Education/Physics Partners: Building a Physics Teacher Education Program
Quelle(2020), (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPhysics; Science Instruction; Program Descriptions; Teacher Qualifications; Departments; Teacher Collaboration; College Faculty; Science Teachers; Scholarships; Teacher Certification; Pedagogical Content Knowledge; Inquiry; Active Learning
AbstractThis chapter describes how faculty from the "teach"HOUSTON program and physics department collaborated to increase the number of highly qualified physics teachers. Prior to this collaboration, the University had not produced even one physics teacher graduate in the previous decade. A physics teacher education pathway has been established which utilizes scholarships, physics degree plans with inclusion of teacher certification courses, and a physics inquiry course for enhancing physics content knowledge. This has resulted in preparing, on average, three physics teachers annually. [For the complete volume, "Cross-Disciplinary, Cross-Institutional Collaboration in Teacher Education: Cases of Learning and Leading. Palgrave Studies on Leadership and Learning in Teacher Education," see ED616372.] (As Provided).
AnmerkungenPalgrave Macmillan. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600 New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail:customerservice@springernature.com; Web site: https://www.springer.com/gp/education-language
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: