Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMacDonald, Amy; Murphy, Steve
InstitutionMathematics Education Research Group of Australasia (MERGA)
TitelA Strengths Approach to Birth to 3 Mathematics Education: The Case of Banjo Childcare Centre
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Mathematics Education Research Group of Australasia (MERGA) (43rd, Singapore, 2021).
Quelle(2021), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Instruction; Preschool Education; Preschool Children; Teaching Methods; Child Care Centers; Case Studies; Guidelines; Foreign Countries; Disadvantaged; Futures (of Society); Learning Processes; Positive Attitudes; Australia
AbstractThis paper contributes to the Research Symposium, "Strengths approaches in early childhood mathematics education" by providing an illustration of how an early childhood centre adopts a strengths approach to mathematics education for birth to three-year-old children. A case illustration is drawn from a current Australian Research Council-funded study focusing on mathematics education for children under three years of age. The case is analysed and described using a five-step strengths-based framework. [This paper is the second in a symposium of three papers. For the first paper, "An Introduction to the Strengths Approach," see ED616177. For the third paper, "Leadership of Strengths-Based Approaches for Early Years Mathematics Education: Using CHAT as a Framework for Educational Leaders' Professional Learning Leadership," see ED616189.] (As Provided).
AnmerkungenMathematics Education Research Group of Australasia. GPO Box 2747, Adelaide SA 5001, Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: sales@merga.net.au; Web site: http://www.merga.net.au/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: