Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRothstein, Jesse; Schanzenbach, Diane Whitmore
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelDoes Money Still Matter? Attainment and Earnings Effects of Post-1990 School Finance Reforms. Working Paper 29177
Quelle(2021)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Attainment; Income; Educational Finance; Educational Change; Outcomes of Education; Minority Group Students; College Attendance; High School Students
AbstractCard and Krueger (1992a,b) used labor market outcomes to study the productivity of school spending. Following their lead, we examine effects of post-1990 school finance reforms on students' educational attainment and labor market outcomes. Lafortune et al. (2018) show that these reforms increased school spending and narrowed spending and achievement gaps between high- and low-income districts. Using a state-by-cohort panel design, we find that reforms increased high school completion and college-going, concentrated among Black students and women, and raised annual earnings. They also increased the return to education, particularly for Black students and men and driven by the return to high school. (As Provided).
AnmerkungenNational Bureau of Economic Research. 1050 Massachusetts Avenue, Cambridge, MA 02138-5398. Tel: 617-588-0343; Web site: http://www.nber.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: