Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOrganisation for Economic Cooperation and Development (OECD) (France)
TitelUsing Digital Technologies for Early Education during COVID-19: OECD Report for the G20 2020 Education Working Group
Quelle(2021), (67 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Educational Technology; Technology Uses in Education; Early Childhood Education; COVID-19; Pandemics; Distance Education; Young Children; Educational Policy; Educational Change; School Closing; Instructional Effectiveness; Argentina; Australia; Austria; Belgium; Canada; Chile; Colombia; Czech Republic; Denmark; Estonia; Finland; France; Germany; Iceland; India; Ireland; Italy; Japan; South Korea; Lithuania; Luxembourg; Netherlands; New Zealand; Norway; Portugal; Russia; Saudi Arabia; Singapore; Slovakia; Spain; Switzerland; Turkey; United Kingdom
AbstractDigital technologies are increasingly present in young children's lives. How can early education systems get the best out of digitalisation while minimising its risks? This is especially urgent as the COVID-19 pandemic has accelerated our reliance on digital tools -- tools that enabled young children to continue learning when early education centres and primary schools closed down. It is in this context that the OECD conducted a policy survey covering 34 countries and jurisdictions. It investigates how digital technologies were used to provide distance education for young children in 2020, which challenges arose and what policy changes are in the pipeline for early education. [The Kingdom of Saudi Arabia provided financial support for this report.] (As Provided).
AnmerkungenOECD Publishing. 2, rue Andre Pascal, F-75775 Paris Cedex 16, France. Tel: +33-145-24-8200; Fax: +33-145-24-8500; Web site: http://www.oecd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: