Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRossetti, Zach; Burke, Meghan M.; Rios, Kristina; Rivera, Javier; Schraml, Kristen; Hughes, Oscar; Lee, James; Aleman Tovar, Janeth
TitelParent Leadership and Civic Engagement: Suggestions for the Next Individuals with Disabilities Education Act (IDEA) Reauthorization
Quelle(2020), (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Rossetti, Zach)
ORCID (Rios, Kristina)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Legislation; Federal Legislation; Equal Education; Students with Disabilities; Parent Participation; Advocacy; Training; Citizen Participation; Parent Attitudes; Ethnic Diversity; Participative Decision Making; Policy Formation; Minority Groups; Individual Characteristics; Special Education; Individualized Education Programs; Educational Finance; Accountability; Faculty Development; Massachusetts; Illinois; Tennessee; New Hampshire
AbstractAlthough parent involvement is a cornerstone of the Individuals with Disabilities Education Act (IDEA), few individual parents of children with disabilities participate in civic engagement to voice their suggestions for the next IDEA reauthorization. To address this gap, a civic engagement training was conducted with 95 parents of children with disabilities across four states. At the end of the training, participants completed videotaped testimonials voicing their suggestions for the next IDEA reauthorization. Participant suggestions clustered around three themes: expanding IDEA to address specific concerns; adding text to provide specificity and clarity in IDEA; and implementing the current version of IDEA. Implications for research and policy are discussed. [This paper was published in "Journal of Disability Policy Studies" v31 n2 p99-111 2020.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: