Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWhat Works Clearinghouse (ED)
TitelDeveloping Effective Fractions Instruction for Kindergarten through 8th Grade: Instructional Tips for Educators Based on the Practice Guide
Quelle(2021), (15 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Mathematics Instruction; Instructional Effectiveness; Fractions; Elementary School Students; Middle School Students; Arithmetic; Number Concepts; Computation; Thinking Skills; Mathematics Skills; Multiplication; Teaching Methods; Division; Problem Solving
AbstractThis document includes instructional tips on: (1) Building on students' informal understanding of sharing and proportionality to develop initial fraction concepts; (2) Helping students recognize that fractions are numbers that expand the number system beyond whole numbers, and using number lines to teach this and other fraction concepts; (3) Helping students understand why procedures for computations with fractions make sense; and (4) Helping students develop proportional reasoning skills before exposing them to cross-multiplication. It provides educators with how-to steps for carrying out these evidence-based recommendations from Institute of Education Sciences Educator's Practice Guides. The tips translate these recommendations into actions that educators can use in their classrooms. These tips are supported by research evidence that meets What Works Clearinghouse design standards and are based on a practice guide authored by a panel of experts. [For the related Practice Guide, "Developing Effective Fractions Instruction for Kindergarten through 8th Grade. IES Practice Guide. NCEE 2010-4039," see ED512043.] (ERIC).
AnmerkungenWhat Works Clearinghouse. 550 12th Street SW, Washington, DC 20024; e-mail: contact.WWC@ed.gov; Web site: https://whatworks.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: